ریحانة النَبی (س)

پایگاه نشر اشعار آئینی سروده شده توسط ذاکر اهلبیت(س) کربلایی مصطفی نصری

پایگاه نشر اشعار آئینی سروده شده توسط ذاکر اهلبیت(س) کربلایی مصطفی نصری

ریحانة النَبی (س)

این پایگاه در نظر دارد جدیدترین سروده های شاعر آئینی و ذاکر اهلبیت (س) کربلایی مصطفی نصری را جهت اشاعه فرهنگ عشق به اهلبیت (س)انتشار دهد.عزیزانی که تمایل دارند از سبک های این ذاکر اهلبیت (س) استفاده نمایند از طریق صفحه (تماس با ما) و ارسال نظر خصوصی اعلام نمایند.

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

روضه خانگی

 

 

ساعت هشت،آلبوم ، یک عکس
دیدم از روزگاری نه چندان دور
دور تا دور خانه با لبخند
عطر نان می رسد ز پای تنور
مادرم ظهر اربعین ها را
روضه ای خانگی به پا می کرد
آش نذریِ روضه اش هرسال
همه ی کوچه را صدا می کرد
روضه خوان اهل دل، ولی خسته
شعر دعبل برایمان می خواند
توی این مجلس بدون ریا
همه ی خاطرات من جا ماند
مادرم توی چای روضه ی خود
خاک تربت همیشه دم می کرد
چایی اش بوی کربلا می داد
چایی اش کار محتشم می کرد
پای آن دیگی نذری اش با اشک
همه حاجات خود رقم می زد
مثل هرسال کربلایش را
زمزمه کرد و هی بهم می زد
آخر روضه آش نذری را
خیره بر در قرار نداشت
یکی از بچه ها نیامده بود
ظرف آشی کنار گذاشت
ته بن بست کوچه ی دل من
روضه ای مادرانه بر پا شد
روضه ی هر کسی که جا مانده
دم سینه زنی مهیا شد
دسته ی سینه زن به سینه زدند

"این دل تنگم عقده ها دارد"
دل من هم میان سینه زنان

"گوییا میل کربلا دارد"
سر هر سفره ای که مادر هست
سهم هر بچه هست آماده
هرکسی آمده ویا نیامده است
فاطمه(س) کربلای او داده
ساعت هشت،آلبوم یک عکس
دست من دست مادرم بوده
پای لبخند پنجره فولاد
بهترین عکس مشهدم بوده
شاعرانه کبوترت پر زد
پر کشید و به روی گنبد رفت
با خودم بعد کربلا گفتم
خوش بحال کسی که مشهد رفت
آخر روضه حس دلتنگی
نمک روضه ذکر نام شماست
من به یاد تو می کنم گریه
چشم من خیس سیدالشهداست
بعد یک اربعین بدون حسین
خواهرت زنده پس چرا مانده؟
از تو دارم خجالتی بسیار
دخترت در خرابه جا مانده....

  • مصطفی نصری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.